.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اما و اگرهای پلی که بیش از چهار سال از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته ؛
پل کابلی پل‌سفید درانتظار تحقق وعده‌ها ! / اتمام طرح به اعتبارات بستگی دارد
شمال نیوز : شهرستان سوادکوه دروازه جنوبی ورودی مازندران، محوری پر تردد و سنگین از بار ترافیکی است که باز شدن بخش بزرگی از گره ترافیکی آن به احداث " پل کابلی " شهر پل‌سفید گره خورده است ....
پل کابلی پل‌سفید درانتظار تحقق وعده‌ها ! / اتمام طرح به اعتبارات بستگی دارد

شمال نیوز : بیش از چهار سال از زمان آغاز عملیات اجرایی پل کابلی پل‌سفید گذشته اما وعده‌های تحقق آن عملی نشده است . 

 

گره‌های ترافیکی همواره معضل برخی از شهرهای شمالی محسوب می‌شوند، معضلی که در روزهای تعطیل و پایان هفته‌ها بیشتر جلب توجه کرده و علاوه بر اینکه تردد مسافران را با مشکل مواجه می‌سازد ، برای بومیان نیز سختی‌هایی را به دنبال دارد . از این رو همواره تلاش متولیان بر ایجاد زیرساخت‌های لازم به جهت رفاه حال مسافران و بومیان است اما گاهی این تلاش‌ها در بازدید‌ها و نامه‌نگاری‌های اداری خلاصه شده و تحقق وعده‌های روزهای گرم بازدید در انتظار زمان به سردی می‌گراید، وعده‌هایی که اعتبارات نقش مهمی در روند پیشبرد و تعیین زمان انتظارشان دارد، اعتباراتی که برای تخصیص نیازمند پیگیری مستمر متولیان و توجه ویژه در سطح کلان را دارد.

 

شهرستان سوادکوه دروازه جنوبی ورودی مازندران، محوری پر تردد و سنگین از بار ترافیکی است که باز شدن بخش بزرگی از گره ترافیکی آن به احداث " پل کابلی " شهر پل‌سفید گره خورده که البته به مدد اقبال بد محرومیت این شهرستان تاکنون این گره چند ساله به مرحله باز شدن نرسیده و همچنان در انتظار تحقق تلاش متولیان به جهت عملی شدن وعده‌ها است.

 

پلی که بیش از چهار سال از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته و وعده تحقق دو ساله آن عملی نشده و باوجود انجام کارهای اولیه هنوز در انتظار احداث به سر می‌برد.

 

اتمام طرح به اعتبارات بستگی دارد 

 

کمال علی‌پور خنکداری نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگارما در سوادکوه با بیان اینکه مهم‌ترین گلوگاه در سوادکوه پل بزرگ پل‌سفید است، عنوان کرد : در سوادکوه مهم‌ترین طرح ، چهار بانده کردن خط سوادکوه به قائم شهر است که چند گلوگاه در آن داریم که برطرف می‌کنیم و یکی از این گلوگاه‌ها ، مسیر پل بزرگ پل‌سفید است.

 

علی‌پور اظهارداشت: با پیگیری‌هایی که انجام شده یک قرارداد ۵۰۰ میلیارد تومانی با پیمانکاری حاذق که پل‌های بزرگ کشور را کار کرده است بسته شده و قرار است تا اواسط شهریور ۱۴۰۲ پایلون ۶۰ متری ساخته شود چراکه در پل کابلی مهم‌ترین کار عرشه و پایلون است .

 

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اتمام طرح را بستگی به زمان تزریق اعتبارات دانسته و تصریح کرد : اگر بتوانیم اعتبارات را به موقع تزریق کنیم، از نگاه ما اتمام طرح تا پایان سال ۱۴۰۲ خواهد بود ولی باتوجه به وضعیت اعتباری دولت بعید است تا پایان ۱۴۰۲ تمام شود.

 

علی‌پور خاطرنشان کرد: نشستی با مسئولان بانک صادرات داشتیم تا ۵۰۰ میلیارد تومان را از محل ماده ۵۶ قانون بخشی از مقررات مالی دولت ۲  بتوانیم پرداخت کنیم، قول داده‌اند با سازمان مدیریت برنامه‌ریزی مکاتبه سریع انجام دهند و پول نقد شود در آن زمان پیمانکار راحت‌تر و با دل‌گرمی کار را انجام می‌دهد.

 

وی تصریح کرد : اینکه گفته شود الان ۵۰۰ میلیارد پول نقد در بانک هست، وعده خوبی نیست ولی در حال پیگیری برای این اتفاق هستیم و البته باتوجه به اینکه قرارداد بسته شده است ، پیمانکار می‌تواند کار کند و اعتبار تخصیص یابد.

 

علی‌پور، خاطر نشان کرد : اگر از محل ماده ۵۶ قانون بخشی از مقررات مالی پول در بانک برود، خط اعتبار تامین و پایان طرح احداث پل پل‌سفید ۱۴۰۲ می‌شود.  

 

خبرهای خوشی در راه است !

 

رمضان غلامی اِواتی فرماندار سوادکوه نیز درمورد تعیین تکلیف طرح بزرگ پل کابلی پل‌سفید، گفت : با توجه به اینکه این طرح بزرگ بسیار برای شهرستان و محور مواصلاتی اهمیت دارد در حال پیگیری‌های مستمر به منظور به سرانجام رساندن طرح هستیم.

 

وی افزود: کارهایی در حال انجام شدن است . البته یکسری اقدامات اولیه نیز انجام شده است ..

 

غلامی اِواتی ادامه داد : با توجه به اینکه به زودی شاهد اتفاقات خوشایندی درمورد این طرح خواهیم بود پس از انجام شدن کارها، رسانه‌ای خواهد شد .  

 

گلایه از عدم تحقق وعده ها 

 

محمدولی یعقوبی شهروند پل‌سفیدی با گلایه از اینکه در دولت‌های مختلف قول خروج از وضعیت بد ترافیکی را داده‌اند اما اقدامی نشده، خاطر نشان کرد: حدود ۵۵ سال در این شهر زندگی می‌کنم، سال‌هاست قول رفع مشکل ترافیکی را در دولت‌های گذشته داده بودند اما اقدامی نشد.

 

وی افزود: در این دولت هم قول‌هایی داده‌اند اما هنوز منتظر هستیم تا تحقق پیدا کند، در مواقع تعطیلات و پایان هفته‌ها واقعا تردد برای شهروندان دشوار است و کیلومترها ترافیک ایجاد می‌شود.

 

یعقوبی اظهار داشت: از متولیان درخواست دارم هر چه سریع‌تر این طرح را به سرانجام برسانند تا معضل ترافیکی حل شده و از این مشکلات خارج شویم.

 

مسافران و بومیان ، کلافه ازترافیک و حجم بالای تردد

 

کم اقبال بودن مناطق کم برخوردار از تخصیص اعتبارات ، دامنگیر طرح‌های بزرگ و کوچک می‌شود . همانند سرنوشت پل کابلی شهر پل‌سفید سوادکوه، طرحی بزرگ که همگان چند سالی است که چشم انتظار تحقق آن نشسته‌اند تا شاهد کاهش بار ترافیکی باشند ، بار ترافیکی که تعطیلات را برای مردم سوادکوه رنج‌آور کرده و تردد را با مشکل مواجه می‌سازد و مسافران و بومیان را کلافه از حجم بالای تردد می‌کند.

 

طرح احداث پل بزرگ پل‌سفید بازدید‌های زیادی به خود دیده و پر از حرف‌هایی است که هنوز عملی نشده است اما اعتبار کلانی که قرارداد آن بسته شده است شاید بتواند نوید احداث آن در آینده‌ای نزدیک باشد، اعتباری که بسته به وضعیت اقتصادی دولت دارد و تاریخ پایان طرح را با اما و اگرهایی همراه ساخته است. 

 

ما هم امیدواریم این بار اعتبارات روی خوش به مناطق کم برخودار نشان داده و متولیان شهرستانی، استانی و کشوری پایان خوش این طرح را با احداث به موقع رقم بزنند. 

 

گزارش : معظمه نقی پور / روزنامه استقلال ایرانیان


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.036 seconds.